Karismakoden som studiecirkel – bättre än terapi!

”…jag vill bara få tala om den glädje du Eva
genom din bok Karismakoden har åstadkommit hos oss.”

Det kom ett så trevligt brev från Ulla-Britt Mellblom, ordförande i Sveriges Pensionärers Riksförbund i Gävle. Hon hittade min ljudbok Karismakoden på biblan, blev begeistrad, köpte ett  ex och startade därefter en studiecirkel. Så här skriver hon bl a:

”I vår förening har vi en livlig cirkelverksamhet så jag startade en cirkel med namnet Karismakoden. Alla som såg anmälningslistan undrade vad det var för något. Ingen hade då hört talas om boken, men det blev snart en ändring.Vi är cirka tio deltagare, lyssnar i ca 10 min, pausar och pratar om vad vi hört. Tro mig, det finns hur mycket som helst att tala om, kommentera och jämföra med eftersom deltagarna har en del år bakom sig.

Den här cirkeln ger så otroligt stor glädje hos alla så att det är därför jag skriver till dig, Eva, för att tacka från oss alla i cirkeln, som kommer att fortgå länge och generera sådan glädje för många.”

ljudbok.Karismakoden

”Både billigare och trevligare än terapi.”

Så härligt det är med uppskattande ord! Vi borde alla sprida mer av beröm och uppmuntran när det är något vi gillar (-:

En av deltagarna uttryckte sig så här:
”Tänk så mycket både billigare och trevligare det här är i stället för att gå i terapi…”

Tack Ulla-Britt och ni andra och lycka till med studiecirkeln!

Karismakoden har blivit studiecirkel

Karismakoden har blivit studiecirkel hos SPR avd 9 i Gävle! ”Vill man ha roligt och dessutom lära sej en hel del då skall man ”cirkla” karismakoden” säger ledaren Ulla-Britt Mellblom.

Om TalAkuten

Jag som skriver bloggen är retorikambassadör, författare och journalist. Det ska vara enkelt och roligt att hålla tal! Talakuten är alla ängsliga talares skyddsängel. Sajten är mitt bidrag till folkhälsan. Ingen ska behöva vara rädd för att hålla tal, ALLA kan lära sig att tala som ett proffs! Mina böcker är pepprade med praktiska och konkreta tips. Karismakoden kom 2006 och har sålt i över 40.000 ex (översatts till norska, finska och danska). 2011 kom Alla kan tala, en konkret och praktisk handbok i konsten att hålla ett tal eller en presentation på jobbet, i skolan eller någon annanstans.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

