Alltid kul med respons!

OLYMPUS DIGITAL CAMERADet är väldigt roligt att få feedback när Talakuten är till glädje och hjälp. Fick ett mail från Inga-Lill Zakariasen som driver isas trädgårdsblogg:

”Jag måste skriva och berätta hur hjälpt jag blev av alla tips på den här sidan när jag skulle skriva ett doptal till mitt lilla barnbarn. Har aldrig hållit ett tal i hela mitt liv och desto mindre skrivit ett men med alla dina tips så föll alla bitar på plats.

Stort TACK !  Hade nog aldrig vågat hålla talet utan din hjälp !”

Inga-Lill använder bl a tretal, upprepningar och bildspråk på ett mycket fint vis. Så här blev det:

En liten baby är en länk mellan änglar och människor

Hej Lucas – det är farmor som talar
Ja, jag talar till dig, till lilla Lucas, med det stora leendet och de långa ögonfransarna. En liten bebis som är en länk mellan änglar och människor. Förutom de änglar som vakar över dig i himlen har du också fått en ängel här på jorden som tittar till dig innan du somnar på kvällen. Jag och ängeln har pratat ihop oss och vi har tre önskningar till dig.

Vi önskar dig mycket glädje i livet. Att skratta är en stor gåva som kommer att hjälpa dig när stigen blir krokig och gruset i skorna skaver. En livsresa är aldrig rak och att glädjas över vardagens små guldkorn ger så många lyckostunder. Vi önskar att du får mycket glädje i ditt hjärta.

Vi önskar dig modet att vara du. Att gå vägen som är din. Att vara sann mot det du känner. Att lyssna på den inre rösten och låta den bli din ledstjärna. Det krävs mod att lyssna till den rösten. Vi önskar du får det modet.

Vad ska jag ge? Presenttips på TalakutenVi önskar dig hälsa och välstånd. Hårt arbete föder hälsa och välstånd sa alltid min farmor när hon levde. Nu önskar vi dig inte hårt arbete utan istället viljan att alltid göra sitt bästa. Att ge världen av sitt vackraste. Och att världen ger sitt vackraste till dig.

Just i detta nu förenas både himlen och jorden i en liten bebis vid namn Lucas som är en länk mellan änglar och människor.  Jag som är din farmor ser fram mot att få lära känna dig och följa dig på din väg genom livet.

Om TalAkuten

Jag som skriver bloggen är retorikambassadör, författare och journalist. Det ska vara enkelt och roligt att hålla tal! Talakuten är alla ängsliga talares skyddsängel. Sajten är mitt bidrag till folkhälsan. Ingen ska behöva vara rädd för att hålla tal, ALLA kan lära sig att tala som ett proffs! Mina böcker är pepprade med praktiska och konkreta tips. Karismakoden kom 2006 och har sålt i över 40.000 ex (översatts till norska, finska och danska). 2011 kom Alla kan tala, en konkret och praktisk handbok i konsten att hålla ett tal eller en presentation på jobbet, i skolan eller någon annanstans.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

